Hjem

torsdag 22. desember 2011

Mozart kuler

 
Mozartkuler. Noen bare med sjokoladetrekk, og noen som er
 rullet i knust hasselnøtt over sjokoladen


Jepp, har nå prøvd å lage Mozartkuler. En enkel utgave av denne godsaken, og her er min verson.

Det du trenger er:
500 gr marsipan
(jeg har brukt PALS sin marsipan da jeg har det i hus)
150 gr nugat
200 gr sjokolade
(jeg har brukt mørk sjokolade)


Først rullet jeg ut marsipan og delte den opp i biter. Delte deretter opp nugaten i biter og la på marsipanen. Brettet marsipanen rundt nugaten og ruller til kuler.


Smeltet deretter sjokoladen i vannbad. Hadde litt mer enn en spiseskje med delfiafett i for å gjøre sjokoladen mer flytende for da er den lettere å jobbe med.
La oppi noen av kulene i sjokoladen, og vendte de i sjokoladen med 2 gafler.



Ta opp kulen og la det renne av litt før du legger den på et brett dekket med bakepapir

Rull noen i finhakket hasselnøtter, eller usaltet pistasjenøtter hvis du ønsker det. Sett deretter brettet  kaldt.
Når sjokoladen er stiv og de er kalde, legger du dem oppi en boks og oppbevarer de kjølig.
Disse er supre å gi bort som smågaver til jul eller venninnegaver :)



Enjoy og GOD JUL :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar